Вдосконалення опрацювання замовлень читачів в САБ ІРБІС

ЗаявникСидиченко Євген Іванович (Україна)
ФорумМіжнародна наукова конференція «Адаптація завдань і функцій наукової бібліотеки до вимог розвитку цифрових інформаційних ресурсів» (2013)
Західне вказано
Назва доповідіВдосконалення опрацювання замовлень читачів в САБ ІРБІС
Інформація про співдоповідачів
Презентаціяне завантажено
Статтяне завантажено


Тези доповіді

Читацькі замовлення є важливою ланкою в технологічному ланцюжку обслуговування читачів. Поліпшення якості та прискорення цього процесу дуже важливі для реалізації бібліотечного зв’язку книга-читач.
Попереднє опрацювання замовлення читача може бути виконана в автоматичному режимі за умов використання “САБ IRBIS-64”.
Традиційна схема обслуговування читача складається з кількох етапів.
- Проведення пошуку документа в каталозі, та заповнення бланку вимоги;
- Передача вимоги до пункту прийому;
- Перевірка співробітником наявності вільних примірників з в електронному каталозі;
- Передача, кожні півгодини, замовлень до книгосховища;
- Отримання замовленого документа чи «відповіді книгосховища».
Використовуючи електронний каталог можна відразу побачити статус примірника. Але не кожен читач звертає увагу на службову інформацію і може зробити замовлення з друком вимоги.
Для автоматизації обробки друкованих замовлень, з метою пришвидшення обслуговування читачів, необхідно автоматично, програмними засобами, перевірити наявність вільних примірників у книгосховищі. За відсутності - перевіряються примірники, що
- видані читачам чи направлені до бронювальних полок,
- зберігаються у відділах фондоутримувачах.
Ця інформація перевіряється програмним налаштуванням формування бланку замовлення безпосередньо перед друком і відображається на замовленні.
Статус примірників та їх місце постійного зберігання знаходиться у відповідній БД електронного каталогу, а відомості про отримані – у БД читачів.
У запис до БД замовлень заносяться, у відповідності до вказаних полів в файлі IRBISB.INI, шифр зберігання та ім’я БД з скороченим описом документа. Використовуючи реляційний зв’язок провадиться почерговий пошук у БД описів документів за шифром зберігання та збір відповідних даних.
Автоматизація процесу важлива для поліпшення обслуговування читачів тому що:
1 виключає помилки оператора під час пошуку в електронному каталозі;
2 пришвидшує попередню обробку замовлень;
3 можливо використання через мережу Internet.