Вибірковий розподіл інформації із залученням соціальних мереж

ЗаявникРжеуський Антоній Валентинович (Україна)
ФорумМіжнародна наукова конференція «Адаптація завдань і функцій наукової бібліотеки до вимог розвитку цифрових інформаційних ресурсів» (2013)
ЗахідРозвиток інформаційно-аналітичної діяльності в умовах цифрового середовища
Назва доповідіВибірковий розподіл інформації із залученням соціальних мереж
Інформація про співдоповідачівРжеуський Антоній Валентинович – бібліотекар II категорії науково-технічної бібліотеки Національного університету «Львівська політехніка» prorokanton@yandex.ru Кунанець Наталія Едуардівна – канд. іст. наук, доцент кафедри «Інформаційні системи і мережі», старший науковий співробітник Національного університету «Львівська політехніка» n_kunan@yahoo.com
Презентаціяне завантажено
Статтяне завантажено


Тези доповіді

Ржеуський А. В.
Кунанець Н. Е.
Вибірковий розподіл інформації із залученням соціальних мереж
Сучасне суспільство неможливо уявити без розвитку інформаційних технологій і як наслідок впровадження новітніх інтернет-засобів для просування різноманітних послуг та інформаційних сервісів. На сьогоднішній день такими засобами є соціальні мережі.
Сучасні бібліотечні інститути активно впроваджують у свою практику функіонал цих Інтернет-ресурсів, що працює на некомерційних засадах. Проте не завжди ці спроби вирізняються системністю.
Метою публікації є представлення інноваційного підходу до інформаційного забезпечення користувачів науково-технічної бібліотеки Національного університету «Львівська політехніка» через соціальні мережі як компоненти віртуального когнітивного простору.
Об’єктом нашого дослідження виступають дві біполярні, найбільш запитувані соціальні мережі – facebook.com та vkontakte.com. НТБ Львівської політехніки представлена у соціальних мережах у вигляді корпоративних сторінок, які пов'язані з тематикою веб-сайту університетської книгозбірні.
До використання facebook.com та vkontakte.com спонукали результати дослідження компаній Gemius SA та InMind, які представили статистичні показники з використання вітчизняних та закордонних соціальних мереж станом на січень 2012 року.
Чисельність української аудиторії соціальних мереж (станом на початок 2012 р.)[1]

Інтернет-ресурс Загальна чисельність аудиторії, ос. Ядро аудиторії, роки
vkontakte. com 8 258 223 16-24
linkedin.com 326 346 25-34
odnoklassniki. ru 4 632 239 25-34
livejournal.com 2 215 591 18-35
facebook.com 2 072 900 18-35
twitter.com 2 735 839 18-35

Найбільша за загальною чисельністю українських користувачів можна вважати мережу vkontakte.com. Проте абсолютно переважна більшість – це молодь або навіть підлітки та діти, які диктують манеру спілкування неприйнятну для старших людей[2]. Деяка кількість користувачів є студентами, саме тому НТБ задіює до пропагування своїх ресурсів цю мережу.
Мережа facebook.com здобула поширення серед користувачів середнього віку та молоді. Ця мережа здобула дещо ширші функціональні можливості для забезпечення зворотнього зв’язку: користувач має можливість самостійно розповсюджувати новини безпосередньо з веб-сайту НТБ Львівської політехніки, і таким чином транслювати їх у соціальній мережі facebook.com. Другим вектором є вподобання чи залишення відгуку власне зі сторінки бібліотеки, розміщеної у соціальній мережі і як наслідок відтворення дистанційної присутності користувача на веб-сайті бібліотеки.
Обрання лише двох соціальних мереж із багатьох існуючих пояснюється тим, що вони мають досить привабливу для формування іміджу науково-технічної бібліотеки Національного університету «Львівська політехніка» цільову аудиторію, яка постійно стежить за новинами в галузі культури та науки. Ці мережі сприяють науковому спілкуванню та професійним зв’язкам.
Отже вибірковий розподіл інформації, як класична форма бібліотечно-бібліографічного обслуговування інформаційних центрів, отримала новий поштовх з розвитком медіа технологій. На прикладі науково-технічної бібліотеки Національного університету «Львівська політехніка» здійснюється реалізація цього сервісу через модуль підключення веб-сайту до соціальної мережі facebook.com.
Література:
1. Мельник А. Вконтакте, Facebook, Одноклассники: украинцы в соцсетях по данным TNS [Электронный ресурс]. – Режим доступа к статье: http://ain.ua/2011/05/27/49765
2. Мельникович О. М. Застосування соціальних медіа в маркетингу рекламних продуктів / О. М. Мельникович // Маркетинг та логістика в системі менеджментум: тези доповідей ІХ Міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 8–10 листопада 2012 р.). – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – С. 273–274. – Бібліографія: 3 назви.