Інформаційне обслуговування віддалених користувачів: тенденції та перспективи

ЗаявникКаліберда Надія Юріївна (Україна)
ФорумМіжнародна наукова конференція «Місце і роль бібліотек у формуванні національного інформаційного простору» (2014)
ЗахідФормування національного інформаційного простору: інтеграція та кооперація зусиль бібліотек України та інформаційних інституцій
Назва доповідіІнформаційне обслуговування віддалених користувачів: тенденції та перспективи
Інформація про співдоповідачів
Презентаціяне завантажено
Статтяне завантажено


Тези доповіді

Інформаційне обслуговування віддалених користувачів: тенденції та перспективи


Одним з основних завдань сучасної бібліотеки на сьогодні є розвиток та посилення її інформаційної та сервісних функції, що включають в себе забезпечення оперативного доступу до бібліотечних ресурсів та інформації, створення системи науково-інформаційних, освітніх, довідково-бібліографічних послуг та продуктів, зорієнтованих на інформаційні потреби та різні категорій локальних та віддалених користувачів, на основі інформаційно-комунікаційних та бібліотечно-інформаційних технологій.
На сучасному етапі забезпечення оперативного та якісного задоволення універсальних інформаційних потреб віддалених користувачів є основною метою та пріоритетним напрямом у діяльності бібліотек. Оптимізація обслуговування віддалених користувачів в бібліотеках нерозривно пов’язана з розвитком інформаційних технологій та бібліотечно-інформаційних систем. Впровадження та активне використання нових технологій у бібліотечній діяльності дозволяє створити рівні можливості пошуку та отримання інформації як для локальних так і для віддалених користувачів.
Основними завданнями у даному напрямі є:
• удосконалення обслуговування користувачів шляхом створення, підтримки та надання доступу до електронних каталогів, електронних бібліотек, цифрових колекцій, тематичний колекцій інтернет-ресурсів, репозиторіїв як власної генерації, так і запозичених;
• організація доступу до передплачених та ліцензійних ресурсів світового значення;
• розвиток різних видів та форм віртуального довідково-бібліографічного обслуговування, серед яких найбільшого поширення та популярності набувають он-лайнові сервіси, організовані на основі спеціальних програмно-технологічних розробок;
• створення та розвиток системи адресно-цільового інформування користувачів, зорієнтованої на оперативне забезпечення конкретних груп та індивідуальних користувачів релевантною інформацією.
• впровадження технологій електронної доставки документів (ЕДД) та інших сервісних послуг;
• розвиток та удосконалення веб-порталів, як одного з основних засобів інформаційно-комунікаційної взаємодії між бібліотекою та віддаленим користувачем.